המדריך השלם: מה עושים במקרה של תקלות התחברות/גלישה?


בשירותי האינטרנט 4 תקלות נפוצות:
• הגדרת נתב (לאחר מעבר בין חברות או לאחר איפוס נתב)
• חוסר סנכרון לתשתית
• איטיות – בחיבור קווי/אלחוטי (WIFI)
• ניתוקים

במדריך זה נפרט את הפתרון הראשוני שניתן לבצע ע"י מס' פעולות פשוטות בעצמכם, שיוכלו לחסוך לכם זמן יקר. במידה ואף אחת מהפעולות לא עזרה, ניתן כמובן ליצור קשר עם מוקד התמיכה שלנו, אשר פתוח לרשותכם 24/7 וזמין במספר 6400*.

ראשית, טיפ קטן: במקרה של תקלה, אם התומך מטעם התשתית טוען כי הבעיה נעוצה בספק (ומפנה אתכם לספקית), מומלץ לבקש שיחת ועידה משולשת, הכוללת תומכים משתי הספקיות, ספקית התשתית וספקית האינטרנט. במידה ואתם מחוברים לשירותי הדאבל של טריפל סי, כל תקלה שיש לכם, בין אם בתשתית ובין אם בספק, ניתנת לפתירה בעזרת צוות התמיכה של טריפל סי. לא בטוחים מי הספק ומי התשתית? כנסו לכתבה הבאה כדי ללמוד עוד על הנושא.

הגדרת נתב:

ההגדרה של נתב היא מכשיר המשלב מודם-ראוטר. במידה והציוד נמוגדר כנתב בלבד יש לחבר לנתב מודם, ולהגדיר את הנתב. ישנם שני מקרים נפוצים בהם הלקוח נדרש להגדיר נתב:
 
  • מקרה א': לאחר מעבר ספקית אינטרנט, מונפקים לכם שם משתמש וסיסמא חדשים לחיבור לאינטרנט ויש להחליפם בנתב על מנת להתחבר לספקית החדשה ולהתחיל לגלוש.
  • מקרה ב': לעיתים נתב מתאפס להגדרות היצרן (בדר"כ מתרחש עקב תקלה בנתב או לאחר הפסקת חשמל ארוכה).
את פרטי שם המשתמש והסיסמא לנתב מקבלים במסרון / במייל בעת פתיחת המנוי. הפרטים מוזנים באופן חד פעמי בנתב ולאחר מכן הוא ידע ''לחייג'' בצורה אוטומטית לאינטרנט. את הגדרות ה-WIFI תוכלו לבחור בעצמכם.

כיצד נעשה זאת?
ראשית – יש לוודא כי נורת ה-DSL בנתב (המצביעה על חיבור תקין לתשתית) דולקת באופן קבוע. במידה ומדובר בנתב של טריפל סי – להלן מדריך ביוטיוב להגדרה קלה ונוחה.
  • לצפייה בסרטון הגדרה של נתב Dlink 225 - לחצו כאן.
  • לצפייה בסרטון הגדרה של נתב Dlink 6740U- לחצו כאן.
מידה ומדובר בנתב פרטי – ניתן לחפש בגוגל את דגם הנתב, ובסוף להוסיף את המילה Configuration לדוגמא: TPlink vr600 Configuration. כבר בדף הראשון יופיעו מס' מדריכים לבחירה – עקבו אחריהם.

חוסר סנכרון לתשתית:

במידה ונורת DSL אינה דולקת בנתב, או שהיא מהבהבת ולא מצליחה להתקבע, הדבר מצביע על חוסר תקשורת לספק התשתית (בזק).

ביצוע מס' פעולות פשוטות יכול לחסוך עבורכם את השיחה לנציג, וזמן ההמתנה לטכנאי (במידת האפשר כמובן):
  1. במידה ובבית קיים גם קו טלפון של בזק/פקס, יש לוודא כי בכל השקעים שאליהם מחובר ראוטר/טל'/פקס קיים פילטר (מפצל). ייתכן שזה הגורם לבעיה ויש לחבר כזה לכל שקע.
  2. במידה ובבית אין קו טל'/פקס - ניתן לנתק את הפילטר מכל השקעים (במידה והכבל בין הנתב לפילטר מתאים לחיבור השקע או שאפשר להחליפו).
  3. יש לנסות להחליף את כבל הטלפון (במידה ויש) בין הנתב לשקע בזק.
  4. יש לנסות להחליף את הפילטר (במידה ויש) שאליו מחובר הנתב.
  5. במידה ויש שקעי בזק נוספים בבית, יש לנסות לחבר לעוד שקע אחד או שניים על מנת לשלול תקלה בשקע הספציפי שהנתב מחובר אליו.
  6. יש לוודא כי טכנולוגיית הנתב תואמת את החבילה אליה אתם מחוברים. בחבילה עד 15 מגה – על הנתב צריך להיות כתוב ADSL. מעל 15 מגה – על הנתב צריך להיות כתוב VDSL.
  7. במידה ובבניין שלכם, או בבניין ליד, יש שיפוצים/תמ"א – יש לוודא עם הקבלן כי הוא לא פגע בכבל של בזק מחוץ לבניין. אם כן – הטיפול באחריותו.
  8. במידה וניתן להשיג נתב אחר מחבר, שכן, משפחה – יש לנסות לחברו על מנת לשלול אפשרות של תקלה בנתב הקיים.
תקלת איטיות:

איטיות בעת הגלישה באינטרנט מתאפיינת בעליית דפים איטית, הורדת קבצים, וכו'. בחיבור אלחוטי אין התחייבות למהירות מכיוון שהדבר מושפע מהרבה גורמים כמו: איכות הנתב, מרחק מהנתב, עומס על תדרי ה-WIFI באיזור וכו'. על כן, טריפל סי אינה לוקחת אחריות על הפעולות המבוצעות בנתבים שלא סופקו על ידה (גם לא על ידי נציג תמיכה) והפעולות במדריך הן באחריות הלקוח בלבד. בראש ובראשונה בצעו בדיקת מהירות באתר טריפל סי. מהירות תקינה בחיבור קווי היא בטווח של עד 20% פחות ממהירות החבילה, לדוגמא: בחבילה של 15 מגה המהירות התקינה היא מינימום 12 מגה הורדה. מהירות תקינה תלויה גם ביכולת התשתית לספק את מהירות החבילה.

במידה והמהירות בבדיקה אינה תקינה, ניתן לבצע מס' צעדים פשוטים:
  1. יש לכבות את כל תוכנות שיתוף הקבצים במחשב: utorrent, google drive, dropbox וכו'. הסיבה היא שתוכנות שיתוף קבצים יכולות להעלות ולהוריד קבצים בכל זמן נתון, דבר שעלול להוריד את מהירות האינטרנט בכ-80%.
  2. יש לנתק את כל המכשירים המחוברים לרשת הביתית (בקווי או באלחוטי) – ייתכן שבאחד המכשירים מופעלת תוכנת שיתוף קבצים, או כל דבר אחר ש''סוחב'' מחבילת האינטרנט ברשת הביתית. בנוסף, ייתכן כי מישהו משתמש לכם ברשת האלחוטית ולכן יש עומס על הרשת הביתית. כיבוי ה-WIFI מנתק גם אותו כמובן.
  3. בחיבור אלחוטי – לאחר כל ביצוע הפעולות למעלה, יש לנסות לבצע בדיקה בקרבה של עד 2 מ' ללא קירות מהנתב.
במידה והמהירות עדיין נמוכה יחסית, יש לוודא כי הנתב נמצא במרחק של לפחות 40 ס"מ ממכשיר הפולט קרינה חשמלית (מסך, רמקולים, טלוויזיה וכו'), מכיוון שקרינה חשמלית משבשבת את אותות ה-WIFI.  רשת ה-WIFI עובדת ע"י העברת האינטרנט על גבי ערוצי רדיו. כאשר יש עומס על ערוץ מסוים ברגע נתון, מהירות האינטרנט תפחת באופן משמעותי עד כדי חוסר גלישה/חיבור. ניתן לנסות לשנות את ערוץ התדר שבו ה-WIFI משתמש . על מנת לדעת כיצד לשנות את הערוץ בנתב שלכם, חפשו בגוגל את דגם הנתב, ולאחר מכן Change Channel. לדוגמא: Dlink 225 Change channel.
  • ניתן להוריד את אפליקציית WIFI Analyzer מחנות האפליקציות למכשיר הנייד על מנת לדעת איזה ערוץ הכי ''פנוי'' כרגע בסביבתכם. השימוש באפליקציה באחריות הלקוח בלבד, טריפל סי אינה לוקחת אחריות על השימוש בה.
תקלת ניתוקים:

לעיתים יש ניתוקים בעת גלישה באינטרנט בחיבור קווי. במקרה כזה, יש לנקוט בסדר הפעולות הבא:
  1. כצעד ראשון חשוב מאוד לשים לב האם בעת ניתוק, נורת ה-DSL בנתב נכבית או לחילופין מתחילה להבהב. במידה וכן, יש ליצור קשר עם מוקד התמיכה ולהסביר זאת. במידה ולא, יש להמשיך לבדיקות הבאות.
  2. יש לנתק את כלל המכשירים המחוברים לנתב באופן קווי פרט למכשיר אחד ולבדוק לאורך זמן יחסי האם הניתוקים פסקו. למשל, אם חוויתם ניתוק בכל שעה, יש להשאיר את הציוד מבודד לפחות ל-3 שעות לוודא שאכן אין ניתוקים.
  3. החלפת כבל רשת (במידה ויש) מהמחשב לנתב.
  4. החלפת יציאת LAN מהיציאה הנוכחית ליציאה אחרת (יציאה צהובה בגב הנתב).
Up