אחד השירותים הראשונים שכל משפחה ממוצעת דואגת להתחבר אליהם לאחר מעבר דירה הוא כמובן שירות האינטרנט. אנחנו לא באמת יודעים כמה הוא חשוב עד שהוא חסר לנו. אנחנו כל כך תלויים באינטרנט כיום שאם נצטרך להתנתק ממנו אפילו לכמה שעות ייתכן ונרגיש כבר את המחסור. האינטרנט משמש אותנו לעבודה, לימודים, קריאת חדשות, שימוש ותוכנות וכלים שונים, צפייה בסרטים, משחקים ופנאי ועוד אינספור שימושים אחרים. בחירת שירותי אינטרנט ביתי היא לא משהו שאתם רוצים להקל בו ראש. בחירת הספק והתשתית ישפיעו באופן ישיר על חוויית הגלישה והשימוש שלכם באינטרנט, על שירות הלקוחות שתקבלו, על מהירות ונוחות המעבר בין חבילות גלישה שונות או אפילו במידה ותרצו להתנתק – עד כמה זה יהיה קשה ומתיש לעשות זאת. במדריך זה נסקור את העקרונות החשובים ביותר לבחירת ספק וחבילת אינטרנט לבית בצורה נכונה. שנתחיל?

מה ההבדל בין חבילות האינטרנט השונות המוצעות על ידי ספקי האינטרנט בישראל?

  • תשתית – למי שאינו יודע יש הבדל בין ספק לתשתית (נרחיב על כך ממש בעוד רגע בהמשך המדריך). בדרך כלל הספקים ישווקו חבילות גלישה הכוללות שירות של ספק ותשתית במקום אחד. מדובר בשת"פ בין הספק לחברת התשתית. הלקוח מנהל חשבון אחד מול הספק ואילו הספק מפריש סכום בהתאם להסכם שלו מול חברת התשתית בנפרד מהלקוח. לכל ספק יש את שיתופי הפעולה שלו עם חברה/חברות התשתית ולאיזו תשתית הספק מחבר את לקוחותיו. תשתית הסיבים האופטיים היא התשתית החזקה, האיכותית ומאפשרת את האינטרנט המהיר ביותר כיום אולם היא עדיין לא בפריסה ארצית.
  • מהירות גלישה – מהירות הגלישה המקסימלית שלכם מושפעת מסוג התשתית שאתם מחוברים אליה באזור המגורים שלכם. לאחר מכן רק תלויה בחבילה שלכם. כלומר: גם אם תשלמו על חבילת אינטרנט עד 200 מגה למשל אבל התשתית באזורכם תאפשר חיבור ל-100 מגה לכל היותר אז האינטרנט שלכם יהיה 100 מגה בלבד ולא 200. למרות שאתם משלמים בחבילה עד 200 מגה. לכן כדאי לשים לב שלא גונבים אתכם ושאתם משלמים בדיוק על מה שאתם צריכים.
  • הגנת סייבר – במציאות שאנו חייבי בה כיום האקרים מכל רחבי העולם המחפשים לפגוע בישראלים או בישראל בכלל מנסים לפרוץ לאתרים ישראלים, לאסוף מידע של כרטיסי אשראי ופרטים אישיים ועוד. לכן אתם רוצים לוודא שחברת האינטרנט מספקת מצידה את הגנת הסייבר הטובה ביותר לכל מה שקשור לתכני האינטרנט השונים ומזעור הסיכון שלכם בגלישה עם חיבור לאינטרנט מסוג זה.
  • מתנות והתחייבויות – כדי למשוך לקוחות חדשים ספקים ינסו לחלק מתנות (שלרוב יהיו די שוות) בחינם או בהנחה משמעותית שבאמת תהיה משתלמת – כל זמן שאתם בחברה. לדוגמה: ייתכן ותקבלו מכשיר נייד במבצע מיוחד שחוסך לכם אלפי שקלים בטווח הארוך אולם הוא יחייב אתכם בעסקה של 36 תשלומים (גם אם יהיה מדובר ב-10-20 שקלים בחודש או אפילו בחינם). כלומר העסקה תהיה תקפה ל-36 תשלומים כל עוד תהיו מחוברים לשירות בזמן הזה. במידה ותרצו לסיים את ההתקשרות עם ספק האינטרנט תצטרכו לשאת בעלויות המלאות של ה"מתנה" שקיבלתם. אם אתם לא מתכוונים לעבור כל שנה-שנתיים לספק אחר בשביל לחסוך כמה שקלים בחודש אז אולי שווה לכם לנצל הטבה שכזו.
  • שירות לקוחות – לכל ספק יש את מערך שירות הלקוחות שלו, מידת הזמינות שלהם ועוד. ידוע כי עסקים קמים ונופלים על שירות הלקוחות שלהם: האם אתם רוצים להמתין 40 דקות על הקו עד שמישהו יענה לכם או 5 דקות לכל היותר? האם אתם מקבלים מענה הולם או שאתם מרגישים שמורחים אתכם סחור סחור?
  • נוחות מעבר בין התוכניות – כיום ספקי האינטרנט לא יכולים להכריח אתכם להתחייבות לתקופה מסוימת מה שגורם לאנשים רבים לעבור חנות לעתים קרובות יותר במטרה להשיג עסקה טובה יותר. לצערנו הרב עדיין יש ספקי אינטרנט המנסים לכבול לקוחות בשלשלאות בדרכים שונות. בחברת טריפל C למשל תוכלו להתחבר לחבילת אינטרנט חכם המאפשרת לכם לערוך את התוכנית שלכם או לנתק את השירות כרצונכם ישירות דרך המשתמש שלכם באתר החברה, ללא צורך בהמתנה לנציג או שיחות מתישות עם שימור לקוחות.
  • מחיר – פרמטר חשוב נוסף הוא המחיר. האם הוא הכי חשוב? לדעתנו לא יותר משירות הלקוחות, גמישות, נוחות ומהירות ובטיחות בגלישה – אבל זה כמובן נתון לשיקולכם. בדרך כלל עלות של ספק ותשתית אינטרנט תהיה בין כמה עשרות שקלים בחודש ל-130 שקלים בחודש. לעתים מעט יותר, לעתים פחות, תלוי בחבילה שתבחרו ובמשתנים רבים אחרים. 

לאילו צרכים אנו משתמשים באינטרנט וכיצד זה עשוי להשפיע על חבילת האינטרנט שאנו צריכים?

כאן בחירת חבילת האינטרנט נעשית מעניינת מכיוון שלאנשים שונים עשויים להיות שימושים שונים באינטרנט. עבור אדם אחד יספיק אינטרנט של 15 או 40 מגה ואילו בבית אחר פחות מ-100 מגה לא רלוונטי בכלל. השימוש שלנו באינטרנט ישפיע באופן ישיר על מהירות הגלישה הנדרשת. להלן כמה דוגמאות:

  • זוג מבוגר הנכנס לאינטרנט רק כדי לקרוא מעט חדשות או ללמוד מידע כלשהו בנושאים שהם אוהבים – עשוי להסתפק באינטרנט של 40 מגה בלבד. ייתכן והם יצטרכו מעט את האימייל, לפתוח אתר חדשות אולם לא מעבר לכך.
  • משפחה ממוצעת של זוג הורים עם 2 ילדים בגילאי ילדים/נוער. הדירה היא דירת 4 חדרים: סלון ו-3 חדרי שינה: חדר הורים ו-2 חדרי ילדים. בכל חדר שכזה יש טלוויזיה עם שירותי סטרימינג מבוססי אינטרנט וחיבור לנטפליקס. כל חיבור שכזה גוזל ממהירות הגלישה הביתית הכוללת, שלא נדבר על מחשב/שניים או יותר המחוברים לאותה רשת ביתית. בבית כזה 100 מגה תהיה החבילה המינימלית הנדרשת ואילו 200 מגה אפילו מומלצת יותר.
  • בבית בה יש לפחות נער צעיר אחד המשחק כל היום כדי להפוך לגיימר מצליח או שהוא כבר גיימר וצריך לשחק במשחקי רשת כל היום – זקוק לאינטרנט המהיר ביותר שיוכל להתחבר אליו כדי שהוא לא יתקע כל הזמן במשחק או שיהיו לו קפיצות תקלה קטנות העשויות לפגוע בביצועים שלו במשחק. גיימרים ישאפו היום להתחבר לתשתית הסיבים האופטיים למהירות של עד 1GB. 

ההבדל בין ספק לתשתית ומדוע אנשים רוכשים בדרך כלל חבילה משולבת במקום אחד?

רגע לפני שנציג את ההבדלים בין ספקי האינטרנט השונים ומהם היתרונות של חברת טריפל C בשוק זה אנו רוצים להבהיר בקצרה את ההבדל בין ספק לתשתית. מכיוון שאלה משווקים יחדיו בדרך כלל אנשים נוטים להתבלבל וחושבים שמדובר באותו דבר. התשתית היא הכבלים העוברים מתחת לים ולנקודות תקשורת ברחבי הארץ והעולם ומתקשרים אחד לשני. זוהי התשתית הפיזית המגיע אל ארון התקשורת ברחוב שלכם ומשם הטכנאי מחבר כבל תקשורת אל נקודת התקשורת בבית שלכם. הספק – הוא הגוף שמספק את השירות: מחבר אתכם לאינטרנט דרך התשתית ומאפשר למידע ולנתונים הזורמים בין כבלי התקשורת להגיע אליכם הביתה לאחר שהוא יחבר אתכם לאינטרנט.

מה ההבדל בין ספקי האינטרנט השונים?

ההבדלים בין ספקי האינטרנט השונים די פשוטים: הם מתמקדים במוצר, בשירות ובמחיר. שירות הלקוחות עשוי להיות טוב יותר בחברה אחת ופחות טוב בחברה אחרת… זה כולל את זמן ההמתנה, איכות אנשי השירות וההכשרות המקצועיות שלהם, הסבלנות שלהם בשיחות עם לקוחות, ההכשרות המקצועיות שהם מקבלים ועוד. המוצר זה כמובן חבילת הגלישה שלכם: לאיזו תשתית הספק יכול להתחבר, איזו מהירות גלישה הוא יכול לספק לכם באזורכם ועוד. לבסוף יש את המחיר – לעיתים יש מבצעים שכדאי לנצל ולעומת זאת יש חברות שאצלן תמיד יהיה זול יותר ללא קשר למבצע כזה או אחר.

היתרונות של טריפל C לעומת ספקים אחרים

  • מחיר – טריפל C מספקת לכם את שירותי האינטרנט השוטפים הזולים ביותר בשוק בכל מהירות גלישה. גם אם מצאתם מבצע טוב יותר לתקופת זמן מסוימת – בטווח הארוך משתלם יותר עם טריפל C.
  • תמיכה 24/7 על ידי צוות מקצועי ומוקד תמיכה פעיל לשירותכם.
  • אינטרנט חכם – תוכלו לערוך את החבילה שלכם ולבצע שינויים כרצונכם בכל עת דרך אתר החברה בקלות וביעילות, במהירות וללא צורך בהמתנה לנציג.
  • ספק ותשתית במקום אחד – חשבון אחד מול טריפל C. זקוקים לתמיכה? לא נשלח אתכם מנציג אחד לשני ונשמח לטפל בכם לכל צורך.
  • מגוון שירותים במקום אחד שיחסכו לכם עלויות רבות הן מבחינת שירותי סינון תכנים, הן מבחינת הגנת סייבר, הן מבחינת חבילת הגלישה ועוד.

לפרטים נוספים צרו עמנו קשר ונשמח לסייע.