אחד הדברים החשובים ביותר בכל ארגון, חברה או עסק, הוא נושא אבטחת המידע ושמירתו בצורה בטוחה. ניסיון העבר מלמד על הפסדי עתק של חברות וארגונים שלא השקיעו מספיק כסף באבטחת המידע שלהם, ולאחר מכן היו קורבנות של התקפות מסוגים שונים ולאובדן מידע שגרם להם נזקים של עשרות ואפילו מאות אלפי דולרים. למעשה, בעידן המודרני לא ניתן להתחמק מהעובדה כי מרבית המידע חייב להיות דווקא על גבי הרשת, משום שכמויות המידע האדירות לא מאפשרות את האחסון על גבי תשתית מקומית. ממילא, מאחר והנתונים נמצאים בענן הצורך להגן עליהם ולדאוג לאבטחתם גדול הרבה יותר. מכאן השימוש בשירותי ענן פרטי – private cloud הפכו פופולריים וחיוניים יותר.

ענן פרטי – אבטחה מוגברת וביצועים דינמיים

כאשר עסק או ארגון בוחרים בענן פרטי – private cloud, הם נהנים מכמה וכמה יתרונות שאין בענן ציבורי. למעשה, כאשר אתם בוחרים לאחסן את הנתונים שלכם על גבי ענן ציבורי, באותו שרת קיים מידע ששייך לכם, יחד עם מידע של ארגונים נוספים אשר מאוחסן על חלקים שונות באותו השרת. ועל כן, היכולת לשנות את גבולות הגזרה של השרת ולספק לכם יותר משאבים כמו כוח אחסון או עיבוד מוגבלת. משכך, אין ספק כי ענן פרטי הוא הפתרון הטוב ביותר למי שרוצה משאבים דינמיים ורמת אבטחה גבוהה.

היתרונות והחסרונות של ענן פרטי אל מול ענן ציבורי

בחירה בענן פרטי יכולה לספק כמעט את כל היתרונות הקיימים בענן ציבורי, כמו האפשרות לשירות עצמי של משתמשים, יכולת עמידת בעומסים, הגדרה של מערכות ווירטואליות, וכן שינוי של משאבי המחשב לפי דרישת הלקוח בצורה מהירה. ניתן לעקוב אחרי השימושים בשרת ולוודא כי הארגון משלם אך ורק עבור השירותים או המשאבים שבהם הוא בפועל משתמש.

ענן ציבורי יכול לעיתים שלא לספק את רמת הזמינות הנדרשת עבור הארגון בגלל האילוצים הקיימים מכורח הנסיבות, במקרה כזה הארגון עשוי להחליט להשקיע את הכסף דווקא בענן פרטי בכדי למצות את היתרונות של מחשוב ענן, כאשר לו הבעלות המוחלטת על הענן ללא שותפים נוספים, מה שמאפשר לו חופש פעילות ויכולת תמרון גדולה הרבה יותר. חשוב לזכור כי חלק גדול מהיכולת להעניק ללקוחות את השירות במחיר משתלם נעוצה ביכולת של החברה המספקת את השירות לחלק את משאבי הענן בין לקוחות שונים, ובכך להוזיל לכולם את העלויות. ועל כן, מטבע הדברים כאשר מדובר על ענן פרטי המחיר יהיה גבוה הרבה יותר.

למה בכלל כדאי לבחור בשירותי מחשוב ענן?

כפי שכבר כתבנו, היתרון הגדול של ענן ציבורי הוא החיסכון בעלויות. מכיוון שהתשלום הוא אך ורק על שירותי המחשוב שבהם משתמשים בפועל, בתוספת העובדה ששירותי המחשוב אצל הספק זולים יותר באופן טבעי מהעלות של תשתית מקומית – בשורה התחתונה מדובר על הפרש די משמעותי בעלויות. למעשה, במרבית המקרים מעבר מתשתית מקומית לענן חוסכת בממוצע כ – 30 אחוז מהעלות. להלן כמה מהדברים העיקריים שאפשר לחסוך בשימוש עם מחשוב ענן:

  • עלויות החומרה – בעוד שתשתית מקומית דורשת רכש גדול של חומרה, תחזוקה שוטפת ואנשי מקצוע שיעבדו במשרה מלאה בנושא הרכש והתחזוקה, שימוש עם שירותי מחשוב ענן מאפשר לכם לשלם תשלום חודשי קבוע ותמורתו אתם מקבלים את כל מה שאתם צריכים, שזה למעשה שרת שההתקנה והתחזוקה שלו היא באחריות החברה המספקת את השירות.
  • עלויות התוכנה – בעוד תשתית מקומית דורשת רכישה של תוכנות כמו: מערכות הפעלה לשרתים, תוכנות וירטואליזציה, מערכות אבטחה, תוכנות גיבוי ועוד, שירותי הענן מאפשרים לכם להנות מכל השירותים הללו ללא צורך ברכישתם, אלא בתשלום חודשי קבוע שאותו ניתן לבטל לפי הצורך.
  • עלויות חשמל ואירוח – בעוד תשתית מקומית דורשת הקצאה של חדר עבור השרתים, תשלום על חשמל עבור קירור החדר והפעלת השרתים (לעיתים גם רוכשים הגנות חשמל או גנרטור שיאפשר עבודה גם במקרה של תקלות ברשת החשמל) תשתית ענן מאפשרת לנו לשכוח מכל הדברים הללו והעלויות הללו מוטלות על ספק הענן שצריך לדאוג להם בעצמו.
  • התאוששות מאסון – למרבה הצער מקרים של אסונות יכולים להתרחש בכל מקום ובעל זמן. ועל כן, חשוב מאוד להיות מוכנים לכל תרחיש בכדי שיהיה מענה ראוי אשר ימזער את הנזקים ככל האפשר. כאשר אתם בוחרים בתשתית ענן אתם מקבלים בד"כ גם פתרון מובנה עבור התאוששות מאסון, ובכך מורידים למינימום את זמן ההשבתה של הארגון ומחזירים אותו לפעילות במהרה.
  • ניסוי אפליקציות ותוכנות בקלות – כאשר אתם בוחרים בתשתית ענן אתם יכולים לנסות אפליקציות ותוכנות שונות שיכולות לשדרג לכם את פעילות הארגון, ללא צורך ברכישתן או ברכישה של חומרה נוספת, אלא באמצעות פנייה לספק שיכול לספק לכם את השירות בלחיצת כפתור.
  • רמת אבטחה גבוהה – כאשר חברה המתעסקת בשרתים אחראית על השרתים שלכם, היא מעסיקה אנשי מקצוע בעלי ניסיון רב בתחום האבטחה בכדי לוודא שהנתונים שלכם נמצאים במקום בטוח, ללא חשש מכל מיני פרצות אבטחה ובעיות שיכולות להתרחש.

ענן פרטי –  private cloud מבית חברת טריפל C

הבחירה בענן פרטי נועדה בראש ובראשונה להעניק לכם שקט תעשייתי, בזכות הידיעה שהנתונים שלכם נמצאים במקום הטוב ביותר. ועל כן, כאשר אתם בוחרים בשירות של ענן פרטי, חשוב שתבדקו היטב שאתם בוחרים בחברה מקצועית ואמינה אשר תוכל באמת לספק לכם את השירות בצורה מקצועית אשר תעניק לכם ראש שקט. חברה כזאת היא למשל חברת טריפל סי אשר מחזיקה בניסיון רב שנים בתחום השרתים, והיא מעניקה שירותי מחשוב ענן פרטי וציבורי ללקוחות עסקיים מכל רחבי הארץ כבר שנים רבות. אז אם גם אתם רוצים לעבור לשירותי ענן פרטי – חברת טריפל סי היא המקום הטוב והמתאים ביותר עבורכם.