כל מי שמכיר קצת את עולם בניית האתרים יודע שהמערכת השולטת כיום בשוק היא מערכת ניהול התוכן וורדפרס. למעשה, כיום ישנן הערכות המדברות על כך שקרוב למחצית מכלל האתרים הקיימים ברשת הינם אתרי אינטרנט אשר נבנו באמצעות המערכת הפופולריות של וורדפרס והתוספים הנלווים שלה. דווקא בגלל הפופולריות הרבה של המערכת, ישנם יותר ויותר גורמים אשר מנסים למצוא פרצות אבטחה ולבצע ניסיונות פריצה אשר יאפשרו להם לחדור אל אתרי אינטרנט מבוססי וורדפרס – למטרות רעות. ועל כן, אחד הדברים החשובים הוא לבצע אבטחת אתר וורדפרס על ידי חברה מקצועית המעסיקה אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתחום, אשר יודעים כיצד לדאוג לאבטחת האתר שלכם בצורה המקצועית ביותר.

מה כוללת אבטחת אתר וורדפרס?

אבטחת אתר וורדפרס מתחלקת בדרך כלל לשני חלקים: החלק הראשון הוא אבטחת האתר בתהליך ראשוני חד פעמי אשר כולל ביצוע של פעולות למען ביטחון האתר בעתיד. עם זאת, החלק הזה לבד לא מספיק מאחר וישנם כל הזמן חידושים וניסיונות פריצה משוכללים אשר אנשים משקיעים בהם הרבה מאוד מאמצים, ובכדי לוודא שהאתר מוגן גם מדברים כאלה, צריך להגיע אל החלק השני שהוא התחזוקה השוטפת. למעשה, מבלי לזלזל בחשיבות של תהליך האבטחה הראשוני, ללא דאגה לאבטחת האתר בצורה שוטפת במשך כל השנה, הסיכויים לפריצה לאתר ולהפסדים גדולים כתוצאה מכך, הם גדולים ומשמעותיים מאוד.

האם מערכת וורדפרס נחשבת למאובטחת?

באופן כללי אפשר לומר שמערכת וורדפרס עצמה, ובמיוחד הקבצים שנחשבים לקבצי הליבה שלה הם מאובטחים ברמה הגבוהה ביותר והסיכוי לפרוץ אליהם הוא נמוך. ובכל זאת, כאשר אדם מקים אתר אינטרנט באמצעות המערכת ולא מתחזק אותו כמו שצריך, הסיכויים לפריצה גדלים והאקרים מסוגלים לנצל במהירות רבה כל פרצת אבטחה או טעות אנוש ולגרום לכם לבעיות גדולות מאוד. על פי מחקרים, הסיבה הראשית להצלחתן של פריצות היא התקנה של תוספים שונים אל וורדפרס, אשר מצד אחד מאפשרים לנו הרבה מאוד אפשרויות שלא כלולות בליבה של וורדפרס, אך מצד שני הופכים את האתר לפגיע הרבה יותר. הגורמים הבאים המובילים לפריצות מוצלחות הם תבניות מערכת וקבצי הליבה של המערכת.

האם כדאי לוותר על תוספים לוורדפרס לצורך אבטחה?

התוספים של וורדפרס חשובים מאוד ואין כל סיבה לוותר עליהם בכדי להגן על האתר שלכם. אם אתם רוצים להנות מכלל התוספים ללא חשש, יש כמה דברים שעליכם לעשות. בראש ובראשונה, כדאי לוודא כי התוספים המותקנים באתר מעודכנים לגרסה החדשה ביותר שלהם, מאחר ובעדכון של כל גרסה נוספים בדרך כלל עדכוני אבטחה חשובים אשר עליהם עמלים מאחורי הקלעים צוות מומחי אבטחה מקצועי. למעשה, ישנם עוד טיפים ועצות רבות איך אפשר להגן על אתר האינטרנט שלכם אולם מי שמבצע אבטחת אתר וורדפרס בצורה הטובה ביותר אלו חברות המתעסקות בתחום האבטחה והמחשוב, אשר תוכלו להעביר את האחריות על אבטחת האתר אליהם, והם ידאגו לבצע כל מה שצריך בכדי לוודא שהאתר שלכם מאובטח כל העת.

מי מבצע אבטחת אתר וורדפרס?

ישנן חברות שונות אשר מציעות שירות של אבטחת אתר וורדפרס, המעסיקות צוות אנשי אבטחת מידע מקצועיים ובעלי ניסיון אשר יידע לעשות את העבודה בצורה מקצועית הרבה יותר ממה שאתם יכולים לעשות לבד. אם האתר שלכם חשוב לכם ואתם רוצים להיות רגועים שאתם עושים את המקסימום בכדי להגן עליו מפני פריצות וכוונות זדוניות של אנשים רעים – אין ספק שבחירה בחברה מקצועית המתמחה בתחום היא הבחירה הטובה ביותר.

אבטחת אתר וורדפרס אצל טריפל סי

ישנן חברות שונות המציעות שירות של אבטחת אתר וורדפרס בצורה מקצועית, אך אין ספק שהחברה המובילה בתחום אשר תעשה את העבודה בצורה המקצועית ביותר היא חברת טריפל סי, המחזיקה צוות ענק של אנשי אבטחה שיעשו את הכול בכדי לשמור על האתר שלכם מכל משמר. הניסיון הרב של אנשי החברה מסייע להם להתמודד בצורה יעילה עם כל אתגר או ניסיון פריצה מתוחכם, ולתת את המענה הטוב ביותר לכל מי שרוצה להיות רגוע אודות אבטחת אתר הוורדפרס שלו. חברת טריפל סי מציעה עוד מגוון רחב של פתרונות מחשוב ותקשורת מתקדמים, והיא נחשבת כיום לאחת החברות המובילות והגדולות בישראל בתחום שירותי המחשוב והענן.