הקדמה הטכנולוגית היא ללא ספק הדבר שהוביל לשינוי המשמעותי ביותר בצורת ההתנהלות בעולם העסקים. עסקים שזלזלו ולא התקדמו עם הטכנולוגיה, גילו עד מהרה שהם נשארים הרחק מאחור כאשר המתחרים שנמצאים בחזית הטכנולוגיה עוקפים אותם בסיבוב. בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים מבצעים מעבר מדורג של התשתיות לענן, זונחים את תשתית ה-IT הישנה, ועוברים לצרוך שירותי IT במודל As-a-Service שיעיל ומשתלם פי כמה וכמה. כמובן, כל שינוי כזה הוא לא דבר פשוט, אלא משהו שצריך להתכונן אליו כמו שצריך ולעשות אותו בצורה מקצועית כדי שהכול יעבור בצורה חלקה וללא בעיות. לפנים המדריך המלא למעבר לענן, או לפחות המקום בו אתם מתחילים להכיר לעומק את הנושא.

המדריך המלא למעבר לענן מתחיל מהשאלה: למה בכלל כדאי לעבור לענן?

התשובה לשאלה הזאת מתחלקת לשני חלקים עיקריים:

  • לעסקים קטנים – עסקים כאלה בדרך כלל מחזיקים בתקציב מוגבל יחסית וכאשר הם מגיעים לשלב שהם צריכים להתקדם ולהשתמש בשירות חדש שעוד לא השתמשו בו, לא תמיד התקציב מאפשר לבנות תשתית מתאימה. במקרה הזה הפתרון של קבלת השירות דרך הענן הוא הפתרון היעיל והזול ביותר שנותן מענה מיטבי לבעיה הזאת. דוגמא לשירות בענן שיכול להתאים לעסקים קטנים: שעון נוכחות בענן, המאפשר ניהול נוכחות של העובדים מבלי צורך בהתקנת מערכת שכזאת על גבי התשתית המקומית של העסק.
  • לעסקים גדולים – אצל עסקים גדולים ובינוניים ביצוע של שינויים מרחיקי לכת הוא תהליך גדול ומורכב, שלעיתים נמנעים מלעשות בגלל המורכבות שלו. עבורם שימוש עם תשתית ענן פותר בעיקר את הבלגן הכרוך בשינויים, ומאפשר גמישות מרבית בכל הקשור לתשתית המחשוב של העסק.

כיצד לבצע את המעבר בצורה חלקה?

ישנם כמה דברים שאפשר לעשות מראש, אשר יכולים לא פעם להיות ההבדל בין מעבר קשה ומורכב מהתשתית הישנה לתשתית ענן, לבין מעבר חלק ויעיל ללא בעיות. ננסה לתת כאן כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם לבצע מעבר לענן בצורה הטובה ביותר:

  • קבלו עזרה מאנשי מקצוע: כדי לבצע את המעבר בצורה חלקה ויעילה כדאי מאוד לפנות אל יועצים בעלי ניסיון בתחום, אשר ילוו אתכם לאורך כל התהליך וידאגו שהמעבר יתבצע בצורה מקצועית ויעילה.
  • הגדירו אחראים: חשוב מאוד להגדיר אחראים לפרויקט המעבר ולהעניק להם את הסמכויות הנדרשות כדי שיוכלו לנהל את המעבר ולדאוג שהוא יתבצע בצורה חלקה, זאת כמובן יחד עם אנשי המקצוע ששכרתם לצורך ביצוע המעבר.
  • בצעו תכנון מקדים מפורט: ככל שתבצעו תכנון מקדים מפורט יותר, כך המעבר יתבצע בצורה חלקה ויעילה יותר. קחו בחשבון את כלל השינויים וההשלכות של ביצוע המעבר כדי לוודא שאתם לא מפספסים שום דבר קריטי שיכול לגרום לבעיות ולעכב לכם את התהליך.
  • בחרו ספק ענן אמין: כדאי מאוד לבחור בספק ענן מקצועי ואמין שגם עונה על הדרישות שלכם וגם מספק שירותי ענן מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר.

איך בוחרים ספק שירותי ענן?

ישנם כמה וכמה פרמטרים חשובים לבחירה של ספק שירותי ענן. אולם, אין ספק שאחד הדברים החשובים ביותר אחרי נושא האמינות והמקצועית הוא נושא שירות הלקוחות. בסופו של דבר, אתם נסמכים על מערכת חיצונית שלא נמצאת על גבי התשתית שלכם, ובכל מקרה של בעיה או תקלה הכתובת היחידה שיכולה לתת לכם מענה מקצועי זו החברה שמספקת לכם את השירות. ולכן, בחירת חברה מקצועית עם שירות לקוחות ברמה גבוהה זה משהו הכרחי שצריך לברר אותו היטב לפני שאתם חותמים על הסכם עם חברת שירותי ענן כלשהי, ורק כך תוכלו לוודא שיהיה לכם מענה זמין ומקצועי שיטפל בבעיות ובתקלות שלכם במהירות האפשרית.

טריפל סי – שירותי ענן מתקדמים לעסקים

כאמור, לבחירה בחברה מקצועית עם ניסיון בתחום ועם שירות לקוחות ברמה גבוהה, ישנה חשיבות מכרעת לכך שהתהליך יעבור בצורה מקצועית וחלקה. ולכן, חשוב לבחור בחברה וותיקה ומוכרת שתסייע לכם לבצע את התהליך בצורה הטובה ביותר. אחת החברות המובילות והוותיקות כיום בישראל בתחום מחשוב הענן היא חברת טריפל סי, אשר מספקת מגוון רחב של שירותי מחשוב ללקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תחומים. החברה הוקמה בשנת 1989 ומאז ועד היום מספקת שירותי מחשוב על ידי צוות מקצועי ברמה הגבוהה ביותר. אם אתם מחפשים מקום שבאמצעותו תוכלו לעבור לבצע את המעבר לענן בצורה חלקה ויעילה, אין ספק שטריפל סי זהו המקום המושלם עבורכם.