המעבר לשימוש עם שירותי ענן הוא תהליך מתבקש אשר קורה כמעט בכל חברה או ארגון שרוצים להתקדם ולא להישאר מאחור עם טכנולוגיות מיושנות. השימוש עם שירותי ענן עבור המערכות השונות של החברה, מאפשרת גמישות יוצאת דופן ויכולת לעבוד בצורה נוחה מכל מקום ברחבי הגלובוס. השאלה הגדולה המיידית שעומדת בפני חברות ועסקים שמחליטים לעבור לשירותי ענן היא האם להשתמש עם שירותי ענן ציבוריים של חברות גדולות, או דווקא בענן פרטי אשר מוקם על תשתיות בתוך הארגון. מטבע הדברים, לכל אחד מהצדדים ישנם יתרונות וחסרונות, וכדי להגיע להחלטה הנכונה, חייבים להכיר אותם ולהבין איזה מהפתרונות יתאים בצורה הטובה לצרכי הארגון או העסק שלכם. אז שירותי ענן ציבוריים מול ענן פרטי – מה עדיף? בואו נעמיק.

מהו ענן פרטי ומה היתרונות שלו?

ענן פרטי הוא ענן המבוסס על התשתית הפנימית בארגון, ומשרת אך ורק אתכם. הניהול שלו הוא על ידי צוות ה-IT שלכם, מה שמאפשר שליטה מקסימלית באפשרויות השונות וברמת האבטחה של הענן. הקמת תשתית ענן פרטי כרוכה כמובן בהרבה יותר בלגן, אך יש לה לא מעט יתרונות:

  • מהירות: רק אתם משתמשים בתשתית הענן הפרטי שלכם, וממילא אין הפרעות מהירות כתוצאה מפעילות של משתמשים אחרים בתשתית הענן.
  • אבטחת מידע: נושא אבטחת המידע בענן הוא ללא ספק אחד הנושאים החשובים ביותר לכל ארגון ועסק שמחזיק במידע. כאשר הענן נמצא על גבי התשתית שלכם, לכם יש את השליטה המלאה בכל מה שקשור לתחום אבטחת המידע, ואתם יכולים לשלוט על רמת האבטחה ועל הפעולות הננקטות כדי להגן על המידע שלכם.
  • גמישות והתאמה אישית: תשתית ענן פרטי מאפשרת לכם את הגמישות המקסימלית עבור שינויים והתאמה אישית לפי הצרכים הנוכחיים שלכם, ללא תלות בחברה חיצונית שיכולה לדרוש תשלום נוסף או להגביל את האפשרויות שלכם.

כמובן, צריך לקחת בחשבון שעלויות ההקמה של ענן פרטי גדולות יותר וגם מדובר על פרויקט מורכב יותר, אך במקרים רבים זה יהיה הפתרון המתאים והיעיל ביותר עבור שירותי ענן.

מהו ענן ציבורי ומה היתרונות שלו?

קבלת שירותי ענן באמצעות ענן ציבורי זהו פתרון מעולה בחלק גדול מאוד של המקרים. לא צריך להקים תשתית מקומית שנמצאת באחריותכם, אלא מקבלים הכול מחברה חיצונית אשר מעסיקה אנשי מקצוע שדואגים לפעילותו של הענן ולאבטחת המידע שבו. היתרונות הגדולים של ענן ציבורי:

  • הקמה קלה ומהירה: החיבור לענן ציבורי לא מצריך מכם השקעה ראשונית ברכישה של ציוד או התעסקות בהתקנה של הרכיבים הנדרשים, אלא ניתן בתוך זמן קצר להתחיל לעבוד ללא כל בעיה.
  • שינויים קלים ופשוטים: כאשר אתם משתמשים עם ענן ציבורי, שינויים לא דורשים מכם יותר מדי. כל מה שעליכם לעשות זה לפנות לחברה ולבקש ממנה להחיל את השינויים הרצויים.
  • עלויות נמוכות: החברות המציעות שירותי ענן ציבורי הן חברות גדולות שלהן הרבה מאוד לקוחות, כך שהן יכולות להציע מחיר תחרותי ולספק לכם בדיוק את מה שאתם צריכים כדי שלא תצטרכו לשלם כסף על דברים מיותרים שאין לכם בהם צורך. ולכן, כמעט תמיד המחיר עבור שירותי ענן ציבורי יהיה זול יותר מאשר הקמה של ענן פרטי.

אל מי פונים עבור שירותי ענן ציבורי?

אם החלטתם שאתם רוצים להנות מהיתרונות הרבים של שירותי ענן ציבורי, תתפלאו לשמוע עד כמה זה פשוט. פשוט פונים אל חברה מקצועית המספקת את השירות, והיא כבר תדאג להסביר לכם בדיוק כיצד התהליך עובד. שירותי ענן ציבורי מאפשרים לכם לנהל מערכות כמו מערכת נוכחות בענן או שירותי ענן אחרים לפי הצורך, כאשר אתם משלמים רק על מה שאתם משתמשים. חשוב מאוד לוודא שאתם בוחרים בחברה מקצועית ובעלת ניסיון בתחום אשר תדאג לספק לכם שירותים יעילים וזמינים, בעזרת צוות אנשי מקצוע המכיר היטב את התחום. אחת החברות המובילות בתחום שירותי הענן והמחשוב היא חברת טריפל סי אשר מציעה מגוון גדול מאוד של שירותים עבור לקוחות פרטיים ועסקיים. טריפל סי הינה אחת החברות הוותיקות ביותר בתחום, והיא מעסיקה צוות אנשי מקצוע מהשורה הראשונה שיוכל לתת לכם מענה מקצועי וזמין עבור כל בעיה או תקלה הקשורה בשירותי הענן שרכשתם. אם אתם מחפשים חברה רצינית ומקצועית עבור שירותי ענן ציבורי – טריפל סי היא ללא ספק הכתובת הנכונה.