אחד הדברים החשובים ביותר לצורך קיומו של ארגון, היא היכולת להיות רלוונטיים תמיד ולא להגיע למצב שהארגון לא יכול לתפקד. בזמני שגרה התרחיש של אסון דיגיטלי או כל דבר אחר שיכול להשבית את פעילותו של הארגון נראה כמו משהו מופרך שלא יכול לקרות, אך המציאות מוכיחה כי מדובר על משהו שקורה, וכדאי מאוד להיות מוכנים אליו כמו שצריך. את ההכנה צריך לבצע עוד בזמן השגרה כאשר הכול עובד ומתפקד כמו שצריך, ולא לחכות לרגע האחרון שבו האסון קורה ואין כבר הרבה מה לעשות. אז מהו בעצם אסון דיגיטלי וכיצד ארגון אמור להתמודד אתו? ננסה לתת במאמר הזה תשובות לשאלות הללו ולשאלות נוספות בנושא חוסן ארגוני דיגיטלי.

מהו בעצם אסון דיגיטלי ואיך הוא נגרם?

אסון דיגיטלי הוא למעשה אסון כלשהו שמתרחש וגורם לפגיעה חמורה במערכות הטכנולוגיות של הארגון. למעשה, "אסון" שכזה יכול להתרחש כתוצאה מגורמים שונים: תקלה טכנית כמו בעיה ברכיב אלקטרוני קריטי, תקלה חיצונית כמו רעידת אדמה, הצפה, שריפה וכד', וגם כתוצאה מגורם אנושי כמו למשל מתקפת סייבר שמצליחה לגרום לנזק משמעותי למערכות של הארגון. אולם, הסיבה שגרמה לאסון היא בדרך כלל הדבר הפחות חשוב, ומה שכן חשוב זה מה אפשר לעשות בכדי להוריד את הפגיעה בארגון למינימום האפשרי, ולאפשר את המשך העבודה בצורה המהירה והיעילה ביותר עם מינימום של זמן השבתה ופגיעה בלקוחות.

חוסן ארגוני דיגיטלי – איך אפשר להתמודד עם אסון דיגיטלי?

כפי שכבר אמרנו, את ההתמודדות עם אסון דיגיטליים מתחילים עוד הרבה לפני שהוא מתרחש. כדי להתמודד עם מקרים שכאלה בצורה הטובה ביותר, חובה להכין תכנית מסודרת להתאוששות מאסון על ידי אנשי מקצוע בעלי ידע וניסיון בתחום, כדי שבמקרה ואכן יתרחש אחד מן האירועים הללו, יהיה אפשר להתמודד עם הבעיה כמה שיותר במהירות וביעילות, ועם מינימום של נזק. אז נכון, השגרה לוחצת ויש הרבה דברים שנראים יותר חשובים מאשר להתגונן מפני משהו שאולי לעולם לא יבוא, אך המציאות מראה שארגונים שדחו את המועד ולא התכוננו כמו שצריך, הגיעו למצב גרוע מאוד ואפילו לפשיטת רגל. ולכן – ההמלצה שלנו היא להתחיל לבנות תכנית מסודרת עבור התאוששות מאסון כמה שיותר מהר ולא לחכות בשום אופן לרגע האחרון.

מהי בעצם תכנית להתאוששות מאסון?

שירותי התאוששות מאסון והמשכיות עסקית הן שירות שמעניקות חברות המתעסקות בתחום המחשוב, כדי לאפשר לארגונים שונים להיות מוכנים לכל צרה שלא תבוא. החברה שמספקת את השירות היא בדרך כלל חברה גדולה אשר לה אנשי מקצוע רבים בתחום המחשבים והתקשורת, והיא מספקת לארגון שלכם את כל מה שצריך מא' ועד ת' בכדי לאפשר לכם להמשיך ולתפקד בצורה הטובה ביותר גם במקרה של אסון, ולתת שירות ללקוחות כאילו כלום לא קרה. את התוכנית מתאימים בהתאמה אישית עבור כל ארגון, כאשר אנשי מקצוע עם ידע וניסיון רב בתחום יושבים עם אנשי המקצוע שלכם, ובונים תוכנית מקיפה אשר מפרטת מה בדיוק צריך לעשות אם וכאשר יתרחש אסון כלשהו אשר ישפיע על פעילותו של הארגון. בין היתר, השירות כולל: ניתוח והגדרה של תרחישים שונים אשר עלולים לקרות לארגון שלכם ודרכי ההתמודדות הטובים ביותר במקרים אלו, העמדת אתר חילופי אשר מצויד ומאובזר במיטב הטכנולוגיה כדי לאפשר לאנשי הארגון שלכם להמשיך ולתפקד כאילו כלום לא קרה, ועוד מגוון שירותים המאפשרים להוריד את הנזק כתוצאה מהאסון אל המינימום האפשרי.

שירותי התאוששות מאסון מבית חברת טריפל סי

חברת טריפל סי הינה חברה גדולה ומוכרת בתחום חוסן ארגוני דיגיטלי ואבטחת המידע, אשר מספקת שירותי מחשוב ותקשורת ללקוחות פרטיים ועסקיים מכל רחבי ישראל. בין שלל השירותים שהחברה מספקת לעסקים וארגונים גם שירות המיועד לעסקים שרוצים להיות מוכנים לכל צרה שלא תבוא עליהם, ורוצים שתהיה להם את האפשרות להמשיך ולתפקד גם במקרה של אסון דיגיטלי בצורה היעילה ביותר. אנשי המקצוע המעולים של טריפל סי הינם בעלי ניסיון רב שנים בתחום, והם ישמחו לעמוד לשירותכם ולהכין יחד איתכם תוכנית מקיפה אשר תאפשר לכם התמודדות טובה עם כל מקרה של אסון מכל סוג שהוא. במקרה ויהיה צורך, תוכלו לקבל אתר חילופי שממנו תוכלו לעבוד הכולל את כל מה שאתם צריכים בשביל שהארגון שלכם ימשיך ויתפקד בצורה הטובה ביותר.