כל אחד מאיתנו מכיר ויודע איזה דברים נוראים אפשר למצוא בשיטוט תמים ברחבי האינטרנט. זה יכול להיות אתרי הימורים, תכנים פורנוגרפיים, קריאות לביצוע פעולות טרור, ועוד אין ספור דברים שאף אחד לא רוצה שהילדים שלו יתקלו בהם. במקרים רבים, גם מבוגרים מחליטים שהם לא רוצים בעצמם להיחשף לתכנים הללו, והם מחליטים לרכוש שירות סינון תכנים באינטרנט גם עבורם. השירות הזה נפוץ מאוד אצל המגזר הדתי והחרדי, אך בשנים האחרונות הרבה מאוד אנשים מכלל המגזרים בוחרים להגן על עצמם ועל הילדים שלהם ולסנן את התכנים באינטרנט.

כיצד מתקינים סינון תכנים באינטרנט שלי?

על פי חוק כל ספקיות האינטרנט מחויבות לספק שירות של סינון תכנים ברמה בסיסית עבור הלקוחות שחפצים בכך – ללא תשלום. אז נכון, לא מדובר על סינון ברמה גבוהה, אך בהחלט משהו יעיל שחוסם את מה שאמור להיות חסום. ולכן, אם אתם רוצים להצטרף אל שירות סינון תכנים, תוכלו לפנות אל ספקית האינטרנט שלכם, ולבקש ממנה להפעיל את השירות באינטרנט שלכם. במרבית המקרים, ספקיות האינטרנט מציעות גם שירות סינון מתקדם בתשלום אשר מאפשר מגוון רחב של פעולות כמו ניהול זמן הגלישה והגבלת זמן הגלישה היומי, סינון אתרים לפי סיווג, התראה בזמן אמת על פעילות חשודה של הילדים ברשתות החברתיות ועוד.

מה עושה מי שרוצה סינון ברמה גבוהה?

סינון ברמה גבוהה מתאים בעיקר עבור המגזר הדתי והחרדי, והוא מאפשר חסימה של כל תוכן שאינו תואם את השקפת עולמם. כיום ישנם סינונים ברמה גבוהה אשר מאפשרים מגוון של רמות סינון ואפשרויות מתקדמות כמו פתיחה של אתרים לפי סיווג מסוים, או בקשה לפתיחה של אתרים מסוימים שחסומים. אחד הסינונים המחמירים הפופולריים ביותר כיום הוא סינון נטפרי מבית חברת טריפל סי, אשר קיבל את אישורם של הרבנים, ורבים מבני הציבור החרדי בוחרים דווקא בו כדי להגן על עצמם ועל ילדיהם מחשיפה אל תכנים בלתי הולמים. נטפרי מאפשר הגנה כפולה – גם ברמת הספק וגם על המחשב עצמו ללא תוספת תשלום. כאשר מדובר על תמונות המופיעות באתרי האינטרנט, נטפרי מפעילה סינון תמונות אנושי ובדיקה שלהן במשך 24 שעות ביממה על ידי צוות בודקים אשר הוכשרו לכך.

כיצד בוחרים שירות סינון תכנים באינטרנט?

כאשר מדובר על סינון בסיסי, אין באמת הרבה הבדל בין החברות השונות. ולכן, מי שמחפש את שירות סינון תכנים בסיסי ביותר – יכול להסתפק עם השירות שמציעה ספקית האינטרנט שלו. עם זאת, כאשר מדובר על שירות סינון אתרים מתקדם, יש הבדלים שונים בין החברות ובין הסינונים, וכדאי מאוד לבדוק מה מציעה כל חברה ומה מתאים בצורה הטובה ביותר עבור הצרכים שלכם.

האם הסינון הוא על המכשיר או על האינטרנט?

יש אפשרות לבחור בסינון שנמצא על האינטרנט עצמו, או בסינון שמותקן על גבי המכשיר שבו משתמשים כמו מחשב או טלפון נייד. כאשר בוחרים בסינון על האינטרנט עצמו, היתרון הגדול היא העובדה שכל מכשיר שמתחבר אל האינטרנט באופן אוטומטי גולש על אינטרנט מסונן. כך אתם יכולים למנוע מצב שהילד רוכש בסתר מכשיר חדש כדי לעקוף את הסינון, ולגלוש באתרים שאתם לא רוצים שהוא יגלוש. עם זאת, במקרה כזה ההגנה היא רק כאשר מחוברים אל הרשת הביתית, ולכן, אם ניתן להתחבר אל רשת אחרת – הגלישה היא לא מסוננת. הפתרון השני הוא התקנה של תוכנת סינון על גבי המכשיר עצמו. במקרה כזה ההגנה על אותו מכשיר היא הרמטית ולא ניתן לעקוף אותה. למעשה, מי שרוצה להבטיח לעצמו הגנה הרמטית צריך לרכוש שירותי סינון גם למכשיר וגם לאינטרנט.

האם סינון תכנים פוגע במהירות האינטרנט? 

כאשר מדובר על סינון תכנים ברמת האינטרנט, יכולה להיות פגיעה מסוימת במהירות הגלישה – אך בדרך כלל לא מדובר על משהו משמעותי. כדאי לבחור בשירותי סינון של חברה מובילה כמו חברת טריפל סי, אשר לה מספר מסלולי סינון ברמות שונות, מה שמאפשר לכל אחד לרכוש בדיוק את שירות הסינון אשר מתאים לו בצורה הטובה ביותר. ניתן גם לעבור מרמת סינון אחת לשנייה בצורה קלה ופשוטה, ולקבל תמיכה טכנית מאנשי מקצוע עבור כל תקלה או שאלה שעולה בקשר לתחום.